ח"כ מקלב: לרפורמות במשק אין השפעה על המחיר לצרכן

    אנחנו נתקלים בתופעה הזו גם לגבי מחיר המוניות, בעבר כשעלו מחירי הסולר אישרו למוניות להעלות מחירים, ואילו כעת לאחר שמחירי הסולר הוזלו, מחירי המוניות נשארו כבעבר
    איתי גדסי No Comments on ח"כ מקלב: לרפורמות במשק אין השפעה על המחיר לצרכן

    ח"כ הרב אורי מקלב אמר היום בדיון בוועדת הכספים כי למרות הרפורמות במשק, המחירים לצרכן בפועל נשארו כבעבר – "עלינו לבדוק למה הדברים נעצרים דווקא בתחנה האחרונה שלהם אצל הצרכנים, ואין שינוי ניכר בהוזלת המחירים" הוסיף מקלב

    ח"כ אורי מקלב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    אנחנו נתקלים בתופעה הזו גם לגבי מחיר המוניות, בעבר כשעלו מחירי הסולר אישרו למוניות להעלות מחירים, ואילו כעת לאחר שמחירי הסולר הוזלו, מחירי המוניות נשארו כבעבר
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "יש פער גדול בין הרפורמות שנעשו בתחום הייבוא, פתיחת השווקים והגברת התחרות, ושילמנו עליהם מחיר יקר של פגיעה ביצרנים, בתעסוקה ובכוח העבודה, לבין התוצאות בשטח שבפועל כשזה מגיע לצרכן המחיר נשאר אותו דבר ללא שינוי, עלינו לבדוק למה הדברים נעצרים דווקא בתחנה האחרונה שלהם אצל הצרכנים, ואין שינוי ניכר בהוזלת המחירים", כך אמר ח"כ הרב אורי מקלב בדיון מעקב שהתקיים בוועדת הכספים בנוגע להשפעת מצב העבודה בנמלים על יוקר המחיה.

    בעקבות הדיון הקודם שהתקיים בוועדה לפני כחודשיים, דיווח מנכ"ל נמל אשדוד על מספר צעדי ייעול כקבלת עובדים חדשים לנמל מה שיגרום לקיצור התורים בטיפול באניות הפורקות סחורה.

    ח"כ מקלב הדגיש בדבריו שהאשמה היא לא רק על הנמלים, "יש כאן צד שני למטבע, שוב ושוב אנחנו נתקלים בעודף רגולציה של משרד התחבורה, ואנחנו שואלים מה התועלת ברפורמה ובקבלת החלטות עם המשרד לא מביא אותם לידי מימוש בפועל", מצד אחד מגדילים את הייבוא בכדי להגביר את התחרות, ומצד שני בשל העומס הסחורה נשארת זמן רב בנמל ומשלמים כסף מיותר על אחסנה המתנה והובלה, וכל זה מתנקז ברווח ושוב נופל על הצרכנים.

    אנחנו נתקלים בתופעה הזו גם לגבי מחיר המוניות, בעבר כשעלו מחירי הסולר אישרו למוניות להעלות מחירים, ואילו כעת לאחר שמחירי הסולר הוזלו, מחירי המוניות נשארו כבעבר, והאבסורד היותר גדול שכבר נחתמו תקנות חדשות הקובעות הוזלה חלקית של מחירי המוניות, אבל במשרד התחבורה בגלל השפעה של גורמים אחרים אין מעקב למימוש התקנות החדשות, ושוב אנו רואים את הפער בין הדיבורים על התייעלות לבין המצב בשטח.

    ח"כ מקלב ציטט את דבריהם של ראש הממשלה ושר התחבורה שאמרו שילחמו בתופעה של מונופול בזבזני, ושלא ייתנו לתופעה הזו של חוסר יעילות להימשך, ואם כפי שהנמל מציג שיש לו גידול ברווחים של 12% בשנה, אז מדוע הצרכן צריך לשלם את המחיר הגבוה, והכל בגלל חוסר פעילות ועמידה של הממשלה עצמה ובשל דברים צדדיים ואינטרסים שונים.

    יו"ר הוועדה ח"כ הרב משה גפני ביקש בסיום הישיבה מרשות הנמלים הבהרות בתוך חודש, האם נעשו צעדים נוספים בכדי לגרום להוזלת המחירים בפועל, ובאם הדבר לא ישתנה אזי הוועדה תדאג לחקיקה מתאימה בנושא.



    0 תגובות